Chicago

Ovi Hrvati su zarazili Amerikance ćevapčićima

Ćevapčići
Foto: Privatni album
1/13
28.07.2016.
u 11:34

Sve je počelo s jednim roštiljem na prikolici, da bi danas imali cijelu malu organizaciju pa mogu pokriti i nekoliko događaja na više mjesta

Ako bi usred Vjetrovitog grada trebalo izdvojiti kulinarske veleposlanike koje prepoznaje najveći broj stanovnika, onda bi to zasigurno bili "Ćevapčići Chicago".

Idejni začetnici projekta su Phill Vucinic i Joe Alfirevich, prijatelji od djetinjstva i druga generacija Hrvata rođena u Americi.

Ovaj dvojac oduvijek je bio okružen veselim hrvatskim druženjima, tradicionalnom kuhinjom, domaćim vinom i zvucima tamburice.

Foto: Robert Demo

Slušajući Philla kako opisuje svoje djetinjstvo, na trenutak pomislite da ga je proživio u nekom dijelu Hrvatske. Ali, nije.

U Chicagu ima restorana i zalogajnica koje nude ponešto od domaće kuhinje, no ta su mjesta rezervirana za lokalno stanovništvo. Jer, prodati ćevapčiće nekome iz Hrvatske ili Bosne i Hercegovine i nije velika umjetnost, pogotovo kad su naši ljudi toliko udaljeni od svojih domova i okusa.

Predstaviti ćevapčiće Amerikancima, koji su im potpuna nepoznanica, znatno je teže. Dok se na njihovim roštiljima ponosno okreću burgeri, naše delicije su, znamo i sami, toliko bogatije okusom.

Poslovna priča ovih Hrvata zaživjela je prije 13 godina i od tada se mnogo toga promijenilo u njihovim životima.

Foto: Robert Demo

Sve je počelo s jednim roštiljem na prikolici, da bi danas imali cijelu malu organizaciju pa mogu pokriti i nekoliko događaja na više mjesta.

Sa svojim domišljatim plakatom koji u moru jednoličnih iskače duhovitom porukom, dobro se ističu.

Stanovnici Chicaga nakon hladne zime ne žele propustiti niti jednu manifestaciju na otvorenom, stoga su ulični festivali dobro posjećeni. Počinju krajem svibnja i traju do kasnog rujna. Svaki put se održavaju u drugom dijelu grada.

Foto: Robert Demo

Ulazak u restoranski posao prilično je zahtjevan pa se naš simpatični dvojac odlučio za festivale.

Kada ih upoznate shvatite da bi doista bila velika šteta njihovu energiju ne podijeliti s drugima.

Na štandu će se uvijek naći prijatelji koji im pomažu u pečenju i prodaji.

Foto: Robert Demo

No, to je ujedno i mjesto gdje mnogi zastanu i raspituju se o Hrvatskoj. Također, neki se hvale da su posjetili našu domovinu.

Uz takvu zarazno dobru atmosferu i odličnu hranu brzo su stekli brojne poklonike. Njihova Facebook stranica ispunjena je komentarima zadovoljnih gostiju koji se vraćaju i dovode svoje prijatelje.

A najveći uspjeh je upravo u tome što su Amerikanci oduševljeni ćevapčićima. Štoviše, oni su najveći kupci.

Prilozi o uspješnim Hrvatima već su se našli na stranicama uglednih dnevnih listova u Chicagu.

Foto: Robert Demo

Trenutačno su jedini među našim ljudima koji se mogu pohvaliti da su svoje delicije prodavali i na stadionu White Sox-a.

Ako vas put tijekom ljeta dovede u Vjetroviti grad, svakako posjetite neki od festivala i potražite veliki plavi natpis "Ćevapčići".

Ondje ćete upoznati Philla, Joa i mnoge druge koji će biti sretni što ste došli.

Jer, koliko god bili udaljeni od domovine, ne samo kilometrima, nego i generacijama, u njihovim grudima kuca to hrvatsko srce puno topline i srdačnosti.

Komentara 54

DU
Deleted user
13:06 28.07.2016.

Je, pored svih Grka, Turaka, Srba i Bošnjaka, baš su im Hrvati otkrili sve čari tog tradicionalnog istočnjačkog jela. Jesmo dobri, ali u pripremi te poslastice s roštilja ipak nismo najbolji.

Avatar Andabel
Andabel
15:37 28.07.2016.

a dosadni li ste, decki se prilagodili Amerima, znaju sta oni vole za prilog i to im serviraju. Jedino sto se ne pise cevapcici nego cevapi i na kraju ide meko ć neka ide biznis nek se vrti para

TO
tony111
12:02 28.07.2016.

Jeo i odlični su

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije